Pojavnost motenj hranjenja je zaradi načina življenja, razširjenosti medijev in idealiziranih podob ter pomanjkanja časa in ohlapnosti odnosov vse večja tudi med otroki in mladostniki v osnovnih in srednjih šolah. Prav tako samo šolsko okolje promovira pridnost, samokontrolo, perfekcionizem, tekmovalnost in storilnost, kar lahko še dodatno prispeva k razvoju nezdravega odnosa do samega sebe. In prav učitelji in svetovalni delavci ste lahko prvi, ki zaznate, da se z učencem nekaj dogaja. Da bi vam bilo lažje pristopiti do njega in nasloviti njegove morebitne težave, navajam kratke smernice, kako ravnati v takšni situaciji.
V pogovoru o motnjah hranjenja je priporočljivo :
Ob tem pa se je dobro izogobati:
Kadar se pogovarjate z otroki ali mladostniki, se raje izogibajte izpostavljanju mer kot so kg, ITM,obseg pasu in predstavljanju teh mer kot merilo zdravja; moraliziranju o prehranjevanju (npr. določeni hrani dajati pridevnike slaba/dobra, pravilna/nepravilna); stigmatiziranju; podajanju prehranskih nasvetov, ki lahko povzročijo strah pred hrano ali izzovejo nezdrave diete. Med pogovorom se raje usmerite na promocijo zdravja, ne na težo, pomembno je namreč tako duševno kot telesno zdravje. Priporočljivo je naslavljati spoštovanje in sprejetost ljudi vseh »velikosti« in »oblik«.
In na koncu vam ponujamo še nekaj smernic, kako pristopiti do učenca, za katerega menite, da ima morda motnjo hranjenja:
Želite delit svojo zgodbo in s tem pomagati sebi in drugim. To lahko naredite na naši spletni strani. OSEBNA ZGODBA
Začnite znova že danes. Z ZAOBLJUBO na naši spletni strani naredite prvi korak k boljši skrbi zase in za svoje bližnje.