25 ljudi je naredilo zaobljubo.
13 ljudi deli svojo zgodbo.

Kaj je dobro reči in kaj ni dobro reči nekomu, ki je depresiven…

depresija

Depresija ne izbira, izbere tako moške kot ženske, mlade in starejše in izbere lahko celo tiste ljudi, za katere mislimo, da imajo čisto vse. Bolezen spremeni življenjsko funkcioniranje in tako oteži še tako majhne stvari.

Medtem ko so druge mantalne bolezni precej redke je splošna depresivna motnja precej pogosta. Blizu 7% odraslih američanov ima depresijo. Približno 16 milijonov ljudi je v letu 2013 imelo eno depresivno epizodo glede na statistiko nacionalnega inštituta za mentano zdravje.

Tudi če je precej pogosta, še vedno ostaja stigma vezana na depresijo. Zato je zelo dobro, ko znani ljudje spregovorijo o svojih težavah in o tem, kako oni premagujejo svojo duševno bolezen.

Ravno ta teden se je Winona Ryder odprla in spregovorila o svojem boju z depresijo. Tudi Demi Lovato je spregovorila za Refinery29 o boju z bipolarno depresijo. Rekla je tudi, da je problem v tem, da se o duševnih težavah ne govori.

V intervjuju z revijo Billboard je Lady Gaga povedala, da je trpela za depresijo in tesnobo celo svoje življenje, čisto vsak dan.

Zelo dobre možnosti so, da poznate nekoga, ki trpi za depresijo. Mogoče je celo, da ste se spraševali kaj reči nekomu, ki ima to bolezen. Pa tudi česa ne reči, prijatelju, sodelavcu ali družinskemu članu, ki se sooča z depresijo.

Ljudje z depresijo pravijo, da občutek obupa in nemoči mogoče nikoli ne bosta resnično razumljeni s strani ljudi, ki tega niso nikoli izkusili.
Toda obstajajo načini s katerimi lahko pomagamo prijateljem in našim ljubljenim.

Kaj je dobro reči:

Tukaj sem zate
Ne recite tega kar tako, ampak res to mislite, ko to rečete je rekel psiholog Dr. John Grohol. To pomeni, da ko to enkrat rečete, redno preverite kako so vaši bližnji, prijatelji, ki se soočajo z depresijo. Ponudite jim pomoč pri stvareh, za katere potrebujejo pomoč, pomagaje jim najti terapevta, pomagajte jim, da se držijo datumov obveznosti.

Naredimo nekaj…
Ljudje z depresijo lahko zapadejo v globoko razmišljanje o negativnih dogodkih oz o stvareh, ki bi se po njihovem mneju lahko drugače odvile. Na žalost globoko razmišljanje lahko privede do poslabšanja depresije. Tako razmišljanje ni samo zaskrbljenost ampak je bolj fiksacija na pretekle dogodke ali celo na nekaj, kar je nekdo izrekel in o tem kaj je s tem mislil, je povedal psiholog Dr. Avie Rainwater iz skupine LifeCare Psychology iz južne Caroline.

Ne vem natančno kako se počutiš, ampak vidim, da ti je težko
“Potrditev, da je depresija naporna” je lahko začetek dobrega pogovora, pove Grohol.

Včasih je dobro biti tiho in samo poslušati
Tishler je povedal, da je dobro, če je oseba, kdaj samo tiho in posluša. To je lahko zelo močan odziv in podpora osebi, ki trpi za depresivno motnjo. Občutek osamljenosti in izolacije je lahko zelo naporen in tako že sama prisotnost osebi olajša ta občutja. Da ste tam zanje.

Kaj ne reči:

Vse, kar potrebuješ je “malo terapije”
Minimaliziranje bolečine je zelo nekoristno, včasih lahko celo škodljivo.
“Ljudje z depresijo si ne izberejo, da bodo žalostni in pesimistični in reči, kaj takega, kar ne pomaga razumeti, da je soočanje s to boleznijo težko, ne pomaga osebi, ki se s tem sooča”, je povedal Ross.

Si ne želiš biti boljše?
Take izjave, nakazujejo na to, da je oseba sama kriva za depresijo. Depresijo je težko zdraviti in nobeno zdravilo ni 100% efektivno pri zdravljenju. Med obolelimi za depresivno motnjo je veliko pacientov, ki doživljajo, da niso dovolj močni ali dovolj dobri, da bi premagali to bolezen. Take izjave le še poslabšajo stanje in ojačajo stigmo o duševnih boleznih.

Tudi jaz sem bil enkrat depresiven
Ljudje zelo radi govorijo o sebi, vendar občasni občutki žalosti niso isto kot klinična depresija.

Potrpi, so ljudje še na slabšem kot ti
Klinična depresija lahko vodi v težave pri delu, izobrazbi in odnosih. Dobro je vedeti, da je za osebo z depresijo, včasih težko, da pogleda ven iz svoje situacije. Primerjanje njihove bolečine z drugimi pa samo še poslabša njihovo soočanje z boleznijo.
Povzeto po:

Joan Raymond. (2016, 9. Avgust) What to say (and not say) to someone who is depressed. Today.
Pridobljeno: 14. December, 2016 iz http://www.today.com/health/what-say-not-say-someone-who-depressed-t52066

Spregovori, začni znova.

Moja zgodba Naredi zaobljubo