32 ljudi je naredilo zaobljubo.
16 ljudi deli svojo zgodbo.

6. maj – mednarodni dan brez diete

LEPA_SI_2017 SPLET

V soboto 6. maja po vsem svetu obeležujemo mednarodni dan brez diete. Namen obeleževanja tega dne je, da bi vsak sprejel svoje telo takšno, kot je, ne glede na obliko in težo, ter da bi opozorili na potencialne nevarnosti škodljivih shujševalnih diet, njihovo neučinkovitost in jo-jo efekt.

Prvi nacionalni dan brez diete so obeležili v Veliki Britaniji leta 1992 na pobudo Mary Evans Young, vodje britanske skupine, ki se zavzema za življenje brez diet. Tudi sama je imela izkušnjo anoreksije, pred tem pa so jo v času šolanja vrstniki zbadali zaradi njene debelosti. Zato sedaj vzpodbuja druge ljudi, da bi se spoštovali in imeli radi, takšni kot so. Že naslednje leto pa so 6. maj praznovali kot dan brez diete tudi drugod po svetu in tako je postal 6. maj mednarodni dan brez diete.

 

Glavni cilji mednarodnega dneva brez diete so:

  • opozarjanje širše javnosti na (medijsko) idejo »idealne« oblike telesa;
  • povečati zavedanje o diskriminacije glede teže, predsodkov glede konfekcijskih številk in strahu pred debelostjo;
  • promovirati vsaj en dan, ko ljudje ne bi bili na dietah;
  • predstavljati dejstva o industriji, ki je vpletena v promoviranje škodljivih diet (npr. prehranska in farmacevtska industrija) in opozarjanje na škodljive učinke komercialnih shujševalnih diet;
  • opozoriti na osebe, ki trpijo zaradi motenj hranjenja, in tiste, ki so se odločile za operacije, s katerimi želijo namensko zmanjšati telesno težo (npr. operativno zmanjšanje želodca).

 

Shujševalne diete so večinoma zelo škodljive, saj se jih lotimo na nepravilen način in iz jedilnika postopoma ali pa kar hipno odstranjujemo živila, ki so zelo pomembna za naš organizem. Tako si lahko s tovrstnimi nemedicinskimi in zdravstveno nenadzorovanimi dietami škodimo in ustvarimo marsikakšno zdravstveno težavo, tako na telesni kot na duševni sferi. Tovrstne diete pa imajo škodljiv učinek tudi na otroke in mladostnike, saj če le-ti spremljajo, kako so njihovi starši ali drugi pomembni odrasli ves čas na dietah, se zgledujejo po njih in zelo hitro tudi sami posežejo po njih, kljub temu, da so v obdobju rasti in dozorevanja in so zanj te diete ekstremno škodljive. Odrasli in starši smo model, po katerem se otroci zgledujejo, zato je potrebno dobro premisliti, kaj jim s svojim vedenjem in odnosom do lastnega telesa sporočamo, kaj je sprejemljivo in pravilno. Ker otroci nimajo še popolnoma razvitih obrambnih mehanizmov in mehanizmov, kdaj se je potrebno ustaviti, jih takšno vedenje hitro lahko pripelje do motenj hranjenja in nizkega samospoštovanja.

 

Nekaj nasvetov za prekinitev začaranega kroga diet:

  1. Pri postavljanju pravilnega odnosa do hrane in prehranjevanja vam lahko pomaga, da skušate najti svoj prag lakote in sitosti. Dojenčki jokajo, ko so lačni, in se ustavijo s hranjenjem, ko so siti, odrasli pa velikokrat ne zaznamo našega občutka lakote in sitosti, saj so nas tekom odraščanja naučili, da jemo, ko je krožnik na mizi in pojemo vse kar je na njem, ne glede na to ali nam ustreza ali ne.
  2. Skušajte se zavestno prehranjevati. Zavestno prehranjevanje znanstveno dokazano zmanjšuje prenajedanje. To pomeni, da se ne prehranjujete pred televizijo ali računalnikom, ampak jeste na umirjenem mestu, pregrizete hrano in jo okušate ter izbirate tisto hrano, ki jo trenutno želi vaše telo.
  3. Upoštevajte svojo naravno obliko telesa in težo. Vsak človek ima svojo naravno in unikatno obliko telesa in težo, pri kateri je lahko optimalno zdrav. Izgubljanje in pridobivanje teže (jo-jo efekt diet) lahko zmede vaš organizem in možgane pri uravnavanju naravne teže.
  4. Bodite pozorni, da mere vašega telesa ne kreirajo vašega počutja. Številke na tehtnici ne označujejo, koliko srečni ste. Dobro počutje in sreča je odvisno od drugih stvari, kot je npr. smeh, počitek, igra, učenje, druženje, prostovoljstvo.

 

Če poznate koga, ki je preokupiran z dietami ali ima nezdrav odnos do hrane in svoje telesne teže, ga lahko vzpodbudite, da praznuje mednarodni dan brez diete ali, če je potrebno, da poišče strokovno pomoč za prekinitev tega škodljivega vedenja.

 

Preberite si osebno zgodbo LEPA-OZDRAVLJENJE, ki vam bo pokazala, da se z motnjami hranjenja da spopasti. Če želite tudi vi deliti svojo zgodbo in s tem pomagati sebi in drugim lahko to naredite na naši spletni strani. MOJA ZGODBA

Če želite začeti znova, lahko to naredite že danes z zaobljubo na naši spletni strani. NAREDI ZAOBLJUBO

 

Prav tako tudi v Sloveniji nevladne organizacije, ki se zavzemamo za življenje brez diet in motenj hranjenja (med njimi tudi Inštitut Mea Vita), že nekaj let obeležujemo 6. maj kot mednarodni dan brez diete, pri čemer predvsem opozarjamo na nesmiselnost in škodljivost shujševalnih diet.

Letos nas lahko obiščete v soboto 6. maja na stojnici na Prešernovem trgu v Ljubljani od 11.00 do 18.00.

Lepo vabljeni!

 

Spregovori, začni znova.

Moja zgodba Naredi zaobljubo