55 ljudi je naredilo zaobljubo.
24 ljudi deli svojo zgodbo.

Zakaj mladostnik tako odreagira v skupini in jezi voditelja?

mladi

Za lažje vodenje skupine mladostnikov je potrebno razumevanje posameznika. Da bi posameznika lažje razumeli moramo vedeti, kako se ta razvija in na kaj je treba biti pozoren pri njegovem razvoju v določenem starostnem obdobju. Če se zavedamo, kaj odzivi posameznika v določenem starostnem obdobju pomenijo, jih lažje upoštevamo in se primerno odzovemo na posameznika. Funkcioniranje posameznika v skupini je v tesni povezavi z njegovim psihosocialnim razvojem.

Za obdobje PUBERTETE je predvsem značilno, da se izgrajuje jasna identiteta. Traja pa od trinajstega do osemnajstega leta. V primeru, da so bile predhodne faze razvoja uspešne, lahko mladostnik ustvari stabilno identiteto, katere temelji so dejanske sposobnosti in jo sprejme tudi družba. Skupina in njegovi voditelji še posebej globoko pridejo v mladostnikovo zavedanje, saj skupina deluje na globlji čustveni ravni. Kaj se tiče moralnih standardov mladostnika, so še dokaj nefleksibilni, v skupini imajo ti mladostniki velikokrat neprimerne impulzivne izpade. V tem obdobju je potrebno veliko vztrajnosti voditelja, da na primeren način umiri situacijo in se pogovarja na spoštljiv način, saj bo mladostnik odziv voditelja ponotranjil. Mladostnik skuša odkriti, kaj je njegova naloga v življenju, kako nanj gledajo drugi oziroma kdo sploh je, veliko bo preizkušal meje in potrpežljivost voditelja. voditelj se mora tega zavedati, da ne gre na mladostnikovo raven odzivanja. Mladostnik preizkuša različne vloge in pričakovanja, s tem si oblikuje samopodobo. Če ob teh poskusih v okolju naleti na same ostre konflikte in ovire, lahko ostane brez jasnih smernic, tako ne oblikuje konsistentne podobe o sebi. To se kaže kot nejasno, spreminjajoče doživljanje sebe, občutek je tak, da deli osebe niso povezani. V tem odboju so mladostniki velikokrat zmedeni in ne vedo postaviti pravih smernic, hitro se poistovetijo z neko družbo, ki lahko slabo deluje na njih, saj se čutijo tam brezpogojno sprejeti. Mladostnik hoče biti brezpogojno sprejet, zato je tukaj velika priložnost za voditelja, da jih sprejme in jim da občutek slišanosti. Mladostnik se v tem obdobju hoče pogajati, provocirati, hoče tudi mnenje nadrejenega, ki niso vsiljiva, žaljiva ampak pušča možnosti. Hoče jasne meje, ki jih bo seveda hotel rušiti. Posameznik, ki uspešno izoblikuje jasno podobo sebe kot enkratne osebnosti, uspešno izoblikuje svojo identiteto.

Sama identifikacija poteka nezavedno, mladostnik se identificira s pomembnimi ljudmi v okolici, kar voditelj sigurno je. Če vzgojitelj zgradi varen prostor, se lahko pubertetnikova samopodoba oblikuje v pravo smer. Pomembno za mladostnika je,  da voditelj najde  vmesno pot med postavljanjem meja in sočutjem.

 

Želite deliti svojo zgodbo? Zapišite jo na naši spletni strani. SPREGOVORI

Želite nekaj spremeniti v svojem življenju. Naredite zaobljubo na naši spletni strani. ZAČNI ZNOVA

Spregovori, začni znova.

Moja zgodba Naredi zaobljubo