55 ljudi je naredilo zaobljubo.
24 ljudi deli svojo zgodbo.

Mami, oči, zakaj se moram čez počitnice učiti?

učenje

Počitnice so tisti deli šolskega leta, ki ga ima večina otrok najraje in se ga veseli. Učenec, ki resno dela skozi šolsko leto, potrebuje počitnice. Vsak, ki počne neko dejavnost, potrebuje malo spremembe, sprostitve ali oddiha, kaj šele otrok. Ljudje, ki nimajo teh sprememb – oddiha, pogosto poročajo o naveličanosti in otopelosti. Enako je pri šolarjih, še posebej, če so ti mlajši  in jih zanima predvsem igra. Igra je pomemben element  za zdrav razvoj otroka. Raziskave  razvojne psihologije kažejo, da otrok po sedmem letu starosti želi početi tudi kaj resnega in to v šoli tudi počne. Vendar je še vedno otrok in zato je šolsko leto  zasnovano tako, da so med poukom počitnice, ki so namenjene igri in druženju, predvsem s starši, v kolikor ti nimajo službenih obveznosti.

Veliko otrok, ki jim v šoli ne gre najboljše, se skozi šolsko leto še bolj trudijo kot tisti, ki jim gre kar tako z levo roko. Pomembno je, da se vsi otroci, ne glede na učni uspeh, odpočijejo in dobijo novega zagona. Res pa je, da bodo tisti otroci, ki imajo odprte šolske obveznosti imeli manj počitka v primerjavi s preostalimi.  Pomembno je tudi to, da se starši zavedajo, če otroku v osnovni šoli ne gre, še ne pomeni, da jim ne bo šlo pri nadaljnjem šolanju, saj nanje deluje veliko pritiskov, zaradi katerih so lahko čisto zamrznjeni.

Drugače pa je, če otrok mora popraviti ocene, da ne ponavlja razreda ali letnika, takrat je pač pomembno, da skupaj s starši zagrize še v tako kislo jabolko in gre naprej. Zadovoljstvo ob premagovanju ovir bo toliko večje,  hkrati pa s tem posameznik osebnostno raste. Osebna rast je tista, ki nam omogoča premagovati ovire. Človek mora imeti cilje, drugače zapade v občutje otožnosti in nemoči.

 

Življenje otroka med počitnicami

Za otroke je pomembno druženje z vrstniki in seveda s starši. Svetuje se veliko igre in pogovora o najrazličnejši temah. Veliko dobrega naredijo tudi počitnice pri babicah in dedkih ali drugih sorodnikih. Babice in dedki s svojimi izkušnjami otroku lahko dajo veliko znanja in umirjenosti. Prijetne izkušnje iz dogodkov med počitnicami otroci ponesejo seboj v življenje in iz njih velikokrat na nezavedni ravni črpajo energijo, npr. po težkem šolskem obdobju.

V počitnicah je manj pomembna struktura dneva, ki jo otroci imajo celo leto. Nihče od strokovnjakov pa v času počitnic ne priporoča pretirane uporabe televizije, telefonov tabličnih računalnikov in s tem povezanih igric.

Za  otroka ni pomembno, kaj mu privoščite ali kakšno igračo jim kupite, pomembno je da z njimi preživeti kakovosten čas. To pomeni, da se kot starši umirite in to umirjenost prenesete tudi na otroka.

 

Ali se naj otrok, čez počitnice posveča snovi, ki je še ni svojil?

Zagotovo s tega vidika gledano imajo starši najboljši vpogled, kaj storiti. Če je pomembno izdelati letnik, bodo pač pritisnili na otroka ali mladostnika, ker ni drugega izhoda.  V primeru, da pa se otrok celo leto trudi in končna ocena  ni toliko pomembna, naj ima odmor, ker se bo tako lažje zbral in se poln energije vrnil v šolske klopi.

 

Življenje, ko ni počitnic

Razlag in vzgojnih pristopov je veliko, zagotovo pa je najboljši tisti, ki prihaja iz notranjega glasu staršev. Da se kot starš vživiš v otroka in odreagiraš na način, da ga zaščitiš, spodbudiš in  tudi, če je treba, usmerjaš pri učenju ali ga omejiš. Starša morata dogovoriti pravila in se jih držati, ker se na podlagi nestrinjanja lahko skregata in otroka prezreta. Otroci imajo radi pravila in predvsem meje, ki dajejo varnost. Otroku je potrebno podati konkretna navodila od kdaj do kdaj se dela domače naloge, kdaj je čas za igro in kdaj je čas za spanje. Seveda je treba otroka pri nalogah preverjati, se za njegovo delo zanimati ter ga seveda spodbujati in ne zmerjati. Če se zgodi, da naloge ni naredil, se mu ne sme popuščati, da je ne naredi. Če je treba otroka pri učenju usmerjati, pač morajo starši storiti tudi to. Otroci ob nalogah velikokrat čutijo občutek nemoči in nesposobnosti. Če je prisoten starš, ki ga spodbuja, je otroku veliko lažje, saj ima občutek, da so čutenja obvladljiva in se bo lahko iz tega naučil, da težke naloge v življenju pridejo, ampak so obvladljive. Če se otroka zmerja, bo svoj občutek manjvrednosti izražal v družbi na različne načine in obnašanja.

 

Želite deliti svojo zgodbo – objavite jo na naši spletni strani. OSEBNA ZGODBA

Želite že danes narediti nakaj za sebe ali svoje bližnje – oddajte zaobljubo na naši spletni strani. ZAOBLJUBA

 

Spregovori, začni znova.

Moja zgodba Naredi zaobljubo